Červen 2011


Český domov

13. června 2011 v 16:10 Oblíbenýodkaz
Encefalitidou se letos nakazilo už 40 lidí Mírná zima a teplé jaro vytvářejí příznivé podmínky pro nadměrný výskyt klíšťat. Při vytahování líštěte s ním nekruťte, ale kývejde s ním zprava do leva foto: google Při vytahování líštěte s ním nekruťte, ale kývejde s ním zprava do leva Podle údajů Státního zdravotního ústavu se během letošního roku zatím nakazilo 651 lidí lymeskou boreliózou, klíšťovou encefalitidou onemocnělo už 40 lidí. Počet lidí nakažených klíšťovou encefalitidou stále roste. Aktivitu klíšťat pro vás budeme celé léto sledovat. Aktivita klíšťat pro tento týden středa čtvrtek pátek sobota neděle 8. 6. 9. 6. 10. 6. 11. 6. 12. 6. 10 9 10 10 10 Stupně 9 a 10 = nejvyšší riziko - Doporučení: Použití repelentu. Nevstupovat volně do listnatých a smíšených lesů, pohyb pouze po zpevněných cestách. Večer a ráno prohlídka těla, případně odstranění klíšťat. Zdroj: Ministerstvo zdravotnictvíhttp://www.ordinace.cz/diskuse/aktivni-maminka-online/

Sebeobrana

7. června 2011 v 12:15 CVIČENÍ
Sebeobrana (ne)jen pro ženy Sebeobrana (ne)jen pro ženy Cítíte se bezpečně při cestě do práce či z práce v pozdních večerních hodinách, kdy na ulici potkáte sotva živáčka? Dokážete se uvolnit a vychutnat si pohodu při procházce v lese, nebo posloucháte každý zvuk, který se šustne kolem…? Většina lidí se něčeho bojí. Tmy, pavouků, bolesti, zubaře… Ženy se zpravidla obávají (mnohdy oprávněně) cesty přes tmavý parčík plný záludných zákoutí či pokud k nim do výtahu cestou domů nastoupí neznámý muž. Co dělat v takové situaci? Strach má velké oči a fantazie mnohdy pracuje na plné obrátky zcela mimo realitu, ale riziko možného napadení (ať známým či neznámým člověkem) je rozhodně třeba nepodceňovat. Nenechte se pohltit strachem Co uděláte v situaci, kdy vám cestu zastoupí neznámý pobuda, nalepí se na vás a dožaduje se peněz, vaší pozornosti, překračuje normální, slušnou hranici komunikace, vnikne do vašeho prostoru a vy se cítíte ohrožená? "První pravidlo zní: Nepanikařit!" říká Martin Jelínek, dlouholetý instruktor Akademie EBMAS Wing Tzun Praha, která se specializuje na metropolitní sebeobranu pro ženy, děti i mládež. "Bát se v momentě, kdy nás někdo ohrožuje, je normální. Je však důležité nenechat se tímto strachem zcela ovládnout a naopak ho využít ve svůj prospěch. Dát útočníkovi jasně najevo, že nepřistupujete na hru obětního beránka či pozici slabšího, ať už se uvnitř bojíte a klepete sebevíc," dodává instruktor. Důležitá je v tomto momentu psychika, "hlava". Můžete ovládat všechna bojová umění světa, ale jakmile selžete psychicky, jsou vaše dovednosti k ničemu. A naopak - je nesmírně důležité přidat k psychické odolnosti i určité dovednosti, které vám mohou zachránit zdraví, nebo dokonce život. Když víte, co máte dělat a čeho se vyvarovat, cítíte se jistější. Tyto dovednosti se můžete naučit v některém z kurzů, jež mají připravit zájemce na sebeobranu, tedy obranu vlastního života a zdraví v případě napadení. Opilec, agresor za bukem i před… Typologie jednotlivých útočníků je složitá a nikdy předem nevíte, s kým vlastně budete mít tu čest. Nicméně základní charakteristika se vejde do několika přihrádek. Stručně řečeno: První kategorii "žvanilů" můžete zahnat určitým chováním, ještě než dojde k jakémukoli fyzickému kontaktu. Dalo by se říci, že takovýchto pobudů je nejvíce. Chtějí vaši kabelku, peníze a možná si troufnou i na myšlenku "pošpásování" někde v křoví. Ve své podstatě jsou to však slaboši, a tak se při zjištění, že se "nedáte", raději stáhnou a poohlížejí po méně náročné kořisti. Horší kategorií jsou muži, kteří ženu sledují s úmyslem přepadnout ji, až bude sama. Nebo číhají v parku, u domovních dveří, na opuštěné cestě… Někteří z nich cítí k ženám nenávist, protože sami neumí navázat žádný vztah, nějaká žena jim kdysi ublížila, byli utlačováni despotickou matkou a mstí se, trpí psychickou nemocí… důvody jsou různé. Takoví muži mají za cíl jednu věc - ponížit vás, cítit a vidět váš strach, ublížit, mnozí neváhají sáhnout po maximální brutalitě. PROTO: Nedávejte těmto lidem šanci a vyvarujte se častých prohřešků!!! * Nechoďte samy v noci po opuštěných místech. * Snažte se svou pravidelnou cestu měnit a s ní i časy odchodů a návratů domů. * Nespěte s otevřenými okny, pokud bydlíte v přízemí. * Mějte oči dokořán a všímejte si svého okolí. Není se třeba děsit předem, být paranoidní, mít strach z napadení. Lidé jsou však různí a ne všem jde o vaše "blaho". Proto je dobré vědět, co můžete dělat, jak se zachovat pro maximální zvýšení šance takovému útočníkovi utéci, jak odvrátit útok, zpacifikovat ho či alespoň zmírnit případné následky celého setkání. ON má sice zpravidla jasnou fyzickou převahu - sílu, ale VY máte (můžete mít) informace, znalosti, dovednosti, šikovnost a obratnost, které nečeká. Co se naučíte? S čím mají ženy, pokud se rozhodnou navštěvovat kurzy sebeobrany, největší problém? "Udeřit, do někoho naplno bouchnout. Většina žen si spíše ,nechá' dát facku, než by ji dala sama. Učím ženy, že mají na to muže-útočníky zvládnout. Ne silou, ale chytrostí a určitou technikou. Člověk nemusí mít sílu jako Bivoj, ale musí vědět jak na to. Pak se vyvaruje zbytečných chyb, které ho připravují o čas a šanci ze situace vyváznout. Rychlost, pohyblivost, informace a dovednosti. To jsou devizy, se kterými učím ženy pracovat," říká instruktor. "Učím jak využít útočníkovu sílu ve svůj prospěch. Člověk, který se umí bránit, je více v klidu, míň se bojí, a pokud k nějaké takové situaci dojde, reaguje zpravidla bez paniky." Kouzelná věta: Dokážu to, zvládnu to! V kurzu, kde potřebujete pouze sportovní oblečení (tepláky, tričko) a sálovou obuv, se seznámíte s psychologickou stránkou věci, s etikou, počáteční slovní a následnou fyzickou obranou v případech, kdy na vás někdo zaútočí, přepadne vás zezadu, snaží se vás někam odvléct nebo vám ukradnout kabelku. Naučíte se, co máte dělat, pokud za sebou v noci slyšíte kroky, pokud vás někdo strhne na zem, zalehne… Vždy se dá něco udělat, existuje určitá posloupnost událostí či podobnost situací, které lze "prostudovat" dopředu, určité hmaty, pohyby rukou, kopy nohou, jež vás mohou osvobodit a umožnit vám utéct do bezpečí. Ale musíte je znát. Těžko na cvičišti, lehko v boji, říká se a pro nácvik sebeobrany to platí dvojnásob. Naučíte se také využívat různé pomůcky k odvrácení útoku, které má žena v kabelce - klíče, hřeben… Nicméně zejména v případě zbraní (nůž, střelná zbraň…) či pepřových sprejů platí - nepoužívejte jakoukoli zbraň, pokud s ní opravdu neumíte zacházet! S největší pravděpodobností vám ji útočník sebere a obrátí proti vám. Každý člověk má světlou, ale i temnou stránku osobnosti. Je však velký rozdíl mezi útočníkem a obráncem, jeden sílu zneužívá a druhý využívá. Pamatujte na to a naučte se BRÁNIT… Tipy: www.jujutsu.cz Kurzy speciál Sebeobrana v kostce Kurz probíhá jeden den o víkendu (zpravidla sobota). V sedmi hodinách výuky jsou nahuštěny informace pro ty, kteří nemají čas či chuť navštěvovat běžný kurz, jenž trvá přibližně 2,5 měsíce (10 lekcí a 90 minut jednou týdně). Sebeobrana pro -náctileté (případně pro rodiče s dětmi) Dívky a chlapci trénují zvlášť. U dívek se řeší otázka jak nebýt ve škole či na ulici obtěžovaná, postup výuky je zhruba podobný jako u dospělých žen. U chlapců je na prvním místě zvýšení fyzičky a téma šikany - jak si s ní poradit, účinně se bránit a nedat takovému jedinci šanci "nás" osedlat. Probírá se psychologie party (smečky), která člověka ovlivňuje de facto celý život. Stejný princip šikany či práva silnějšího se pak odráží v práci, v manželství, a dokonce i v domově důchodců… a mnohdy není příliš úsměvný. Je to hra, ale hra plná pravidel, které musíme pochopit a naučit se je využívat ke svému "dobru". Čím dříve tato pravidla budeme znát, tím lépe… O autorovi: Helena Míková, odborná spolupráce: Martin Jelínek instruktor školy bojového umění Akademie Ebmas WT Praha


Cviky na břicho-1díl

7. června 2011 v 9:37 CVIČENÍ

Týdenní posilování

Vybudujte si s námi skvělé břišáky

Vybudujte si s námi skvělé břišáky



Léto je tady a Vy stále nejste spokojený se svoji postavou? Nezoufejte a pojďte si s námi každý týden procvičit jednu partii Vašeho těla. Tento týden se budeme věnovat břišním svalům. Pár pravidel a každý den cvičební video vám pomůže k vyrýsovaným břišním svalům za pár dní. Kdo by nechtěl mít krásné a ploché bříško do plavek?

K získání plochého břicha je nutné pravidelné posilování. Vzhledem k tomu, že lidské tělo má velkou schopnost adaptace, a to platí i v případě cvičení, doporučuje se jednotlivé druhy cvičení kombinovat. Jinak si tělo rychle zvykne na zátěž a přestane reagovat. Cviky na břicho musejí být komplexní. Je třeba procvičit všechny svaly na břiše - tedy přímé i šikmé břišní svaly. Než začnete cvičit, nezapomeňte svaly zahřát strečinkem a aerobním cvičením! Nejde si jen lehnout a začít. Při nedostatečném zahřátí svalů může dojít k jejich natažení anebo v horším případě natržení.
Cvičební video pro dnešní den

Pro vytvarování postavy se doporučuje cvičit v sériích - ty by měly být 2 - 3 pro každý cvik. Počet opakování v sérii závisí na vaší zdatnosti. Pohybují se od 20 do 50 opakování v jedné sérii. A ještě něco - jestliže chcete docílit kýženého efektu, nezbývá vám, než cvičit alespoň 3x týdně. Břišní svaly mají totiž poměrně rychlou regeneraci.

Všeobecně platí, že břicho je vhodné procvičovat cviky s vlastní váhou těla. Tedy variace cviků jako jsou lehy-sedy, zkracovačky atd. Ale pozor! Zapomeňte na lehy-sedy klasickým způsobem, kdy dolehne až na zem a posléze se vytáhnete až do pozice sedu. To je cvičení zbytečné, ba co hůř, spíš si můžete uškodit. V těchto pozicích je totiž břicho je zatěžováno minimálně a vše naopak táhnou záda, případně krční páteř. Cviky na břicho by měly být prováděny v malém rozpětí - pohyb zhruba 5 cm - pouze v pozici, kdy je břicho nejvíce zatíženo!

Samozřejmě se správnou a zdravou výživou budou Vaše výsledky vidět dříve. Takže neváhejte a podívejte se na jídelníčky portálu FITHALL.cz. Všechny naše zdravé recepty naleznete zde





Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení